♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Tuesday, June 19, 2012

Family Trip,Bandung (Last)

Assalamualaikum. Anneyong Friends!! (^_^)

Awas....Entry ni banyak gambar makanan. Hehehe.. Kalau korang pergi Bandung atau Jakarta, pastikan korang pergi merasa ok Ayam Goreng SUHARTI. Memang terbaik ayam goreng dye. Tepung salut ayam tu pon tekstur dye rangup, tapi lembut. Makan ayam goreng macam tu saje pon boleh. Belum pernah jumpe lagi ayam goreng yang macam tu.



Nasi dengan ayam goreng. Dihidang dengan kuah sup dan sambal belacan. Marvelous rasenye. (^_^) Lagi-lagi makan waktu panas-panas baru masak.


Awal-awal entry dah cerita pasal makan. Sah aku kuat makan tanpa bersululuh lagi. (^_^) Hari ke-4 dekat Bandung, kiteorang pergi Rumah Stroberi. Memang begitu ejaan dye. Sengaja dibesarkan Stro itu. (^_^) 


Dekat sini sejuk macam dekat Cameron Highland, tapi taklah sejuk sangat sebab musim panas. Tapi matahari takdelah terik. Perjalanan ambik mase 1 jam nak sampai ke sini dari Novotel Hotel. Jalan dye adelah melalui bukit bukau, dan berlekuk-lekuk sampai saya pening kepala.Sampai-sampai terus isi perut dulu untuk bagi bertenaga mase petik buah Stroooooooberi. (^_^)

 Pecal, Sedapppp. (T__T)

 Makanan Sunda, tak tahu name. Sekian,Terima kasih.

 Dua periuk nasi. Nasi putih dye letak ikan bilis tau. Aku makan suku senduk nasi. Tak selera sebab pening.

 Macam lauk nasi ayam penyet (ayam goreng, tahu goreng, sambal belacan, salad, keropok bawang)

 
Air cendol yang sangat sedap. Sayang nak minum sebab sedap sangat. (^_^)

Dah isi perut bolehlah kite memetik Strooooooberi. Yok!!!! 


Sile paham cerita melalui gambar sebentar. (^_^)




Hasil petikan (^_^) 


Dah petik bayarlah. Ingat FREE ke???? Hehehehe.


Lepas tu sambung pergi shopping dekat Elizabeth. Tempat yang best jugak untuk shopping. Harga pon sangat berpatutan. Bile korang tengok baju tu adelah nampak macam berharga RM 40++, tapi bile tengok harga yang sebenar baru berharga RM 20. Sukeeee.... (^_^)


Ok, sekarang aku nak habiskan cepat post ini.Zzzzooooooooooooooommm!!!!! Malam ke-4 tu, kiteorang pergi tempat wajib pegi untuk memborong brownies dan kueh yang ade dekat Kartika Sari dan Amanda Brownies.
Aku mase ni adelah sangat pening kepala campur mual-mual Rase nak keluarkan segala bende yang ade. Kalau ikotkan orang pergi beli kek aku nak tido je dalam Van. Tapi agak bahaya tido dalam van,so terpakse gagahkan diri keluar dari Van. Kesimpulannye, ape yang kawan aku pesan beli kat Kartika Sari aku tak beli sebabnye aku adelah sangat tak larat.Sorry Mc long. (T__T)





Bercuti adelah sangat best. Bile bercuti tu, cepat betol mase berlalu, Cuba kalau duduk dekat ofis!!


Kenyit mata laju2. TQ :)


1 Sarang ♥:

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2