♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Thursday, December 15, 2011

Terseliuh dia

Assalamualaikum

Itulah padahnya kalau nakal sangat. Lepas tu aktif. Jawabnya sakit. Semalam mak aku cerita ayah aku bagi kittens kami Kiki & Koko main luar dari cage sampai 5 jam sebab dye lupe nak pesan adik aku suruh masuk kan kucing balik dalam cage.Mak aku pulak mase tu on the way nak balik ke rumah dari kampung. Adik aku pulak tido tak reti-reti nak bangun.Berpeleseranlah Kiki and Koko main sesuka hati dye.

Bila mak aku sampai je rumah tengok-tengok dua-dua ekor tu datang mengiau-ngiau bising seolah-olah dyeorang nak mengadu kat mak aku.Tengok si Koko jalan tejengket-jengket.Tangan dye yang belah kanan sakit. Mak aku terus tepon ayah laju-laju, pastu ayah balik laju-laju terus bawak budak dua ekor tu pergi Vet.

Doktor kata kaki Koko terseliuh. Alahai..kesiannya (T__T). Kalau kaki aku terseliuh pon sakit ape entah lagi kucing yang kaki kecik tu. (T__T) ni mesti dye ade main terjun-terjun tak tentu hala sampai salah landing. Doktor suntik kat kaki si koko dan kene Quarantine dye sampai 2 weeks dalam cage. Kiki pulak memang dari hari tu nak bagi Vaksin & ubat cacing. Kiki pon kene suntik. Dah dua-dua jadi lemah gemalai sekarang. Muka monyokkkk je... Makan pon tak selera sebab kene suntik.


Ayah over masa Kiki & Koko kene suntik tu. Mak aku kate, ayah tak nak tengok dyeorang kene suntik. Takot ke tak sampai ati ayah ni????hahahahaa overrrrrr. Aku pulak jakun lah sebab kucing pon ade buku Klinik.Kihkihkih. Sorry eh jakun sikit sebab first time bela kucing secara serius!! (^_^)


Kenyit mata laju2. TQ :)



1 Sarang ♥:

Anonymous said...

Mucang sy br umo 2 bln, smlm sy balik kg tinggalkan mucang kt umah.. Mucang ni mmg kucing yang sgt aktif.. Blik je umah pg td mucang mengiaw je.. Pas 2 tgk tangan kanan dia asyik angkat je.. Nk jalan pn dia takut.. Nk buat mcm mana ye? Tlg kiena.. Pls!!

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2