♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Thursday, October 4, 2012

Menggemukkan diri dekat Seoul Garden

Assalamualaikum. Annyong!!!! (^_^)

Ini baru kali yang ke-2 aku makan dekat Seoul Garden. Dulu 1st time makan mase belajar dekat Seoul Garden tepi federal highway tu,dekat Stesen LRT Kerinci. Semalam, aku makan dekat Seoul Garden Setia City Mall.

Oh, kepada sesiapa yang tak tahu Seoul Garden tu ade steamboat & BBQ orang Korea. Ni pon sebab terpengaruh tengok cerita Korea. Berdasarkan ape yang aku tengok dalam drama Korea, dyeorang panas-panas baru masak daging panggang terus ngapppp masuk dalam mulut. Daebak betol tak melecur ke lidah dyeorang????


Sebelum ni aku pernah makan steamboat dengan bbq ni dekat rumah gune dapur yang mak aku beli dekat Jusco. Tapi kecik je lah. Kalau korang teringin nak buat kat rumah boleh beli macam mak aku punye macam ni.

Dye pakai elektrik. Lepas tu boleh buat stemboat dengan Grill.Tapi kecik je la. Tak besar dapur macam dekat Seoul Garden punye.

Untuk steamboat boleh pilih kuah. Ade kuah Tom Yam, tomato soup kot tak silap dan lain-lain. Kimchi stew pon ade.




 Ini daun salad. Aku nak rase jugak kesedapan orang korea suke balut daun salad tu. Dalam letak daging bakar + bawang putih, kimchi, sos sikit. Pastu bungkus-bungkus masuk dalam mulut one shot, ngappppppppppp baru rase campuran bahan-bahan dalam salad tu sebati. Cewahhhhhh macam pengacara jalan-jalan cari makan je.

Ok, mulut kembung-kembung sebab makan salad tu one shot macam aku bagitahu tadi. (^_^) Sedap tau.



Sibuk memasak. Berasap-asap korang.. Ini baru dinamakan dapur berasap. Aku cakap kat Kak Nadiya, kalau aku dah kawen, mak mertua nak datang rase masakan aku, ajak je dye pegi Seoul Garden. Peluh-peluh tau masak. Mak mertua mesti bagi pernampar berdas- das!!! Kurenggg punye menantu, Menantu ke hantu????? (^_^)

Air pun boleh pilih tau nak letak ape. Nata de coco ade, selasih ade, kelapa laut ade, jelly ade. Cincau ade.


ABC pon buat sendiri. Datang kat sini semua orang jadi pandai masak lah!!! (^_^)




Last boleh makan dessert.




Kat Seoul Garden ni kalau korang tak suke makan daging, ade jugak kambing, ayam, seafood. Pilih je nak ape. Insyaallah ade. Monteneng perot makan kat sini.Kene makan berbaloi-baloi dengan bayaran RM 36++ tak termasuk tax satu kepala. Sebenarnye kalau makan waktu siang murah sikit dalam RM 25++ satu kepala. Aku pergi tu waktu malam, mahal sikit lah.

Kenyit mata laju2. TQ :)


1 Sarang ♥:

CXopportunities said...

cx pon suke mkn kt seoul garden. mmg terbaik! huhu

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2