♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Sunday, July 14, 2013

Candy dan makanan (^_^)

Assalamualaikum. Annyong!! (^_^)

Siapa yang tak kenal lagi Candy,meh aku kenalkan dulu dengan minah saleh kampung ni. (^_^)

Nama : Candy
Umur : Rase-rasenya ada dalam 2 tahun kot (-_-)'
Breed : Domestic + Persian
Makanan kegemaran : IAMS
Warna : Red Tabby

Alhamdulillah, bagi aku dengan family, Candy ni seekor kucing yang senang sangat nak jaga. Baik dan lembut sangat, Tak pernah lagi setakat ni aku dengan family aku kena cakar dengan Candy. Dengar suara dye marah ape entah lagi tak pernah. Nak mengiau pon jarang-jarang, Melainkan dia mintak nak manja-manja atau pon nak buang air besar atau pon nak suruh orang gomol-gomol dye. (^_^)

Lagi satu yang aku tabik spring minah ni setia betul dekat makanan dye. Kalau dya dah suka satu biskut tu, satu tu jelah yang dya suka. Ko bagilah dye wet food ke, dye tak makan ok. Tak layan. Dia pandang sebelah mata je. Tak muak-muak betul si Candy dengan biskut kering dye tu. Hehehe. Ikot ko lah Candy. Janji ko nak makan. (^_^)

Hari tu aku adalah mintak sample makanan baru produk keluaran PURINA, Fancy Feast Royale. Isi-isi borang online then baru sampai kat rumah semalam sample satu packet. Jadilah... Sebab aku sesaja nak bagi Candy try wet food. Kononnya kalau Candy suka, bolehlah selang-selang bagi dye makan wet food.


 Dalam makanan tu ada Tuna, ikan bilis dengan isi ketam kot tak silap. Aku letak dalam kandang dye makan tu. Mula-mula dye duduk je atas para dalam kandang tu tengah duduk bersantai-santai. Dye boleh buat tak tahu je.Lepas tu aku ambik mangkuk wet food tu bagi lalu kat hidung Candy. Yes, berjaya taktik aku suruh dye turun dari para singgah sana dye. Aku ingatkan dye nak cuba makan. Sekali dye boleh ambik bau je!!!Lepas tu naik balik atas singgah sana.Grrrrrrrr........Yang lagi best sampai ke petang pon wet food tu tak terusik.

Syabas Candy, syabas!!! Sedap sangat ye biskut kering tu ye??? (^_^)

Nah video si Candy, minah saleh kampung :



Jun 11, 2013 | by syarq on Keek.com


Kenyit mata laju2. TQ :)

2 Sarang ♥:

Anonymous said...

walahhh,, comellnye kucing!!
bile la nk ade sekor nie >,<
gebuss sunggoh!!!
errrr,, wet food die tu mengerikan pulak!
ahahahaa,, ikan bilis tu mcm anak belot pon ade~
aisehmen >,<

s.y.a.r.q said...

@•§ðþhïêllå•Thanks (^_^) Heheheh.kalau nak start bela kucing, start dengan kucing domestic dulu pon ok.
Betul lah,makanan dye tu nampak ngeri, mula-mula tengok nampak macam ulat sampah. Patot candy takmo makan, Dye pon geli kot !!! (^_^)

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2