♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Saturday, October 19, 2013

Coconut shake dan umbai

Assalamualaikum. Annyong!! (^_^)

Sebenarnya gambar-gambar ni semua terperap lame dalam phone aku. Jadi sebelum aku buang je gambar-gambar tu, baik post dekat blog bagi jadi kenangan indah. (^_^)

Sebelum tu, tepek gambar budak mokmok ni.
 Aku kelirulah. Nak kene potong ke tidak bulu kucing ni ye??? Bile dye jilat bulu dah macam makan mee goreng dah panjang nye. Hehehe. Ke memang kucing macam ni biarkan saje bulu panjang????? Dah macam singa pon ade. :P

 Buli kucing. Hehehehe. Comel!!!

#Pantai Klebang, Melaka

Bulan lepas kot saja-saja pergi Melaka untuk minum coconut shake yang sedap sangattttt!!!
Ape lagi. Klebanglah jawabnya... Nah alamat kalau korang nak pergi kan...

Aku minum dua gelas. Habis licin lincau pulak tu.Sedap sangat tak terhingga!! Kelapa lebih banyak dari ais krim vanilla. Setiap sedutan, mesti ada terasa isi kelapa yang boleh digigit-gigit.

#Umbai, Melaka

Walaupon kampung uwan aku dah dekat dengan sempadan Melaka, tapi aku tak pernah langsung pergi makan dekat Umbai. Biaselah, orang kata Umbai ni popular dengan ikan bakar.

Jadi hari yang sama lepas merayap-rayap dalam kereta je dekat bandar Melaka, terus pergi Umbai. Excited lah kak jah!!! (^_^) Kiteorang makan dekat Restoran Parameswara, Umbai.

Restoran Parameswara tepi laut. Syok je duduk termenung sambil tengok ciptaan Allah dengan angin yang nyaman.(^_^)

Antara lauk yang kami order.

 Kailan ikan masin

Sotong goreng tepung yang marvelous!!! Aku yang tak leh makan sotong ni tergoda lalu"terrrrrmakan".... Hahahahaha..Shhhhh..Jangan bagitau mak kite tawwwwwww!!! :p

 Ketam masak blackpepper. Suggested!!!!Aku rasa kuah dye je. Memang sedap. Ketam mestilah sedap walaupon aku x makan.

 Butterprawn. 

 Ikan Siakap masak 3 rasa.

Eh eh, kate kat sini popular dengan ikan bakar kan??? Tapi gambar tak adelah pulak. Dah lapar sangat terus makan. Malas tangkap gambar,.


 Tahukah anda bahawa ini adalah ais krim coklat. (^_^)

 Tahukah anda dalam gambar ni saya berada di depan public toilet. 

Dah. Bye!! (^_^)

Kenyit mata laju2. TQ :)

1 Sarang ♥:

CXopportunities said...

kenak kitak sik madah dkt kmk nak ktk dtg melaka? umbai pula tu. kmk diam cnun lah. dekat jak. :))

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2