♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Monday, October 1, 2012

Gossip pasal diri memasing

Assalamualaikum.Annyong Haseyo!!

Tadi tengah hari pegi lunch luar dengan kawan-kawan kesayangan. Tiba-tiba dalam kereta borak-borak pasal masa depan. Heh, ape lagi pasal tawen ah, eh pelat pulak, kawen. Hehehe.Memasing tengah solo, eh tapi yang sorang lagi tu tak tahu lah kan solo ke tidak. No comment.Entah-entah tak solo,senyap-senyap dah ade kan??? (^_^)

Aku pon tanyelah soalan yang bermain-main dalam kepala otak aku selalu. Yelah,,,,soalan yang orang-orang lain selalu tanye aku. Dan aku nak tahu lah pulak jawapan orang lain untuk soalan tu. Soalan nye berbunyi.....

"Awak bile lagi nak kawen??????"

Soalan famous amous kan ni??Betol tak betol tak??????

Kalau aku selalu je jawab: "Esok saya kahwen." Sambil buat muke senyum seposen.Eh comel sikit so up sikit 2o sen. (^_^)

Disebabkan kawan aku tu bujang trang tang tang macam aku jugak, jadi aku pon tanya dye. ":Akak jawab macam mane pulak????"

"Selalunya mak akak yang tolong jawab... Kalau ade, nanti jemput la" Ok lah kan mak backup tolong jawabkan.....



Soalan famous macam tu memang kadang-kadang buat kite blur nak jawab ape sebab dah banyak sangat orang tanya kan. Lepas tu, kalau tak kene gaya boleh jugak jadi kecik hati. Tapi aku setakat ni belum lagi lah berkecil hati. Senyum je, sedekah kan???

Sebenarnye kan, kalau ikotkan memang nak je kahwen esok. Tengok kawan-kawan sorang demi sorang dah lepas kahwen,tekanan jugak. Tapi tekanan yang tak maksima la, eh bukan tekanan tapi cemburu lah jugak.Cemburu tapi bahagia tengok kawan-kawan bahagia. (^_^) Tapi jodoh belum ada lagi. Kalau ade dah jodoh, buat ape nak dilambat-lambatkan. Nikah je terus. Insyaallah satu hari nanti.

P/s:  (1) Tahun ni kalau ade calon+jodoh aku nak kahwin. Insyaallah. Amin
        (2) Kalau ade rezeki lebih nak sampai ke Seoul, Korea.. Kalau tak tahun depan pon boleh. Insyaallah....

Kita hanya merancang, Allah yang menentukan,


Kenyit mata laju2. TQ :)

0 Sarang ♥:

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2