♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Sunday, October 7, 2012

Untung lepas tu rugi

Assalamualaikum. Annyong!! (^_^)

Semalam kan memang menguji betul kesabaran aku. Tambah pulak tu memalukan sebab kecuaian sendiri. Semalam aku dengan Kak Dila bukak booth dekat amcorp mall. Saja nak bagi perabih stok yang ade sebab menyemak rumah je. Kalau dah habis boleh beli stok lain.

Dapatlah jugak aku beberapa untung tau.Alhamdulillah.


Lepas tu kiteorang punya booth dekat tepi dinding cermin tu. Dan bawah tu ade lubang tau. Aku dah terfikir, kalau sesuatu terjatuh atas lantai boleh terus terjatuh ke bawah ni barang. Naya je....

Tahu tak cerita macam aku fikirkan tu betol-betol terjadi. Aku pulak cuai pegi letak handbag dekat tepi dinding cermin tu atas kerusi. Aku mahu ambik handphone celah beg. Tempat aku letak phone tu ade skali parking ticket.

Sekali.....Parking ticket tu terkeluar dari tempat aku letak phone tu dan jatuh atas lantai dan melayang-layang jatuh ke bawah. Aku terkesima lalu terjerit sikit lepas tu hanya mampu kate bye-bye kat parking ticket tu
(-_-)'

Terus marah diri sendiri sebab cuai sesangatttttttttttt..


Aku pergi turun bawah cari parking tiket tu, tapi tak dapat jumpe pon. Entah dah melayang dekat celah-celah gerai orang agaknye. Tak kan aku nak selak-selak alas meja erai orang pulak kan???Oh, kat tingkat bawah tu memang ade gerai jugak. Aku duduk dekat tingkat 1, dan tiket tu jatuh dekat tingkat LG. 

Nasib baik aunty aunty gerai bawah tu bahek hati tolong carik2 kan jugak parking ticket tu. Tapi tak jumpe (T_____T) RM 50 weyh kene bayar lost ticket. Tadi untung lepas tu rugi. Memang bukan rezeki aku kot hari tu. Allah uji kite dengan macam-macam kesusahan.

Dari sekecil-kecil ujian sampai ke sebesar-besar ujian. Lagi banyak ujian, lagi banyak Allah sayang pada hambanya. Insyaallah (^_^)

Yang buruk semua datang dari kite, yang baik semua dari Allah.

Kenyit mata laju2. TQ :)

0 Sarang ♥:

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2