♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Wednesday, April 3, 2013

Entry Rojak

Assalamualaikum... Annyong chingu (^_^)

Kali ni memang betul-betul entry rojak pasal weekends yang lepas. .Hari Sabtu korang pergi mane??? Hurmmmmmm.... Aku duduk rumah jadi "suri rumah tangga" yang tak bertauliah lah kononnye. Rumah je ade, tangga tak adoooooo. (^_^)

Bangun pagi-pagi (pagilah sangatttt) tengok kat dapur cari makanan. Mama tak masak sebab sibuk mengemas-ngemas. Jadi tarik nafas, hembus nafas ambik semangat untuk memasak. Phewww!!!!! Bunyi macam hebat je kan nak masak. Bunyi macam nak masak tom yam, ikan kerapu masak 3 rasa, kerabu mangga, kailan ikan masin.

Jangan berangan lebih sangat,,,Masak nasi goreng cina je pon. He he he. (^_^)

Nasi goreng ni resepi dye kire turun temurun datang dari arwah atuk aku, lepas tu turun ke mak aku dengan makcik-makcik aku, lepas tu ,, mak aku turun kan dekat aku pulak. Nasi goreng cina ni memang favourite family aku sejak dulu. Dulu masa kecik-kecik , kalau mak aku masak nasi goreng cina ni, aku dengan adik tak sabar-sabar tunggu nak siap masak. Tak tertahan-tahan nak ngap!!! :p


Aktiviti lepas tu, mengombah semua tudung dengan shawl yang ade dalam almari aku. Teruk sangat dah terabur dia. Bile susun lipat-lipat mesti susunan tudung tu jadi runtuh. Dapat idea cari daripada encik Google, terhasillah idea gulung-gulung. Tak kira lah tudung ke, shawl ke, kita kasi gulung dye macam gulung tikar. Tapi mana yang licin macam shawl kain chiffon tu, terpaksalah lipat jugak..

Hari ahad barulah keluar rumah. Jauh berjalan. Dari Sri Kembangan ---->> Jalan TAR --->> KLCC --->> Bangi (^_^)

 Venue : KLCC

Suke sangat dress peplum ni. Lain dari yang lain. (^_^) Boleh pakai dengan seluar atau pon skirt panjang pon boleh jugak..

Penutup hari Ahad tu, diakhiri dengan aktiviti menggemuk kan diri macam biasa. Hehehehe. Jauh weyh gi makan. Sampai dekat Bangi. Ni nak tunjuk kat korang menu yang sesuatu je rase.... (^_^)

Ikan Janda Pecah Dada??? Amacam?? Ade beran tak nak makan menu ni???? Sesuatu sangat dekat situ tau. Kalau ade sesiapa terase-rase nak tahu macam mane rupa dye, sila kan pergi kat restoran ni ye abang-abang, kakak-kakak, adik-adik, pakcik-pakcik dan juga makcik-makcik. :P

 SOHO Seafood, Bandar Baru Bangi.

Itu jer. Jumpe lagi dalam entry lain kalau ade yang rindu lah. :p

Annyong!!!!!! (^_^)


Kenyit mata laju2. TQ :)


0 Sarang ♥:

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2