♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Wednesday, June 29, 2011

Betol kata orang


Assalamualaikum


Apa yang betol nye kan?????? Sebenarnya, betol kata orang. Bila kita ada barang baru, barang lama akan merajuk dan akan rosak.


Situasi 1 : Bila aku shopping beli kasut baru, kasut yang lama tapi masih elok lagi, terus jadi rosak tiba-tiba. Semalam kasut lama tu elok, dapat kasut baru, terus tapak tercabut.

Situasi 2: Aku pergi shoping pakai kasut yang dah lama sangat-sangat aku tak pakai. Pergi shoping bukan lah niat di hati nak beli kasut pon. Yang nak di beli adalah baju. Tengah shoping-shoping boleh pulak tapak kasut tercabut???? Apa kah?? Kasut merajuk sebab aku dah tak pakai dye lame.

Situasi 3: Masa birthday aku, dapat lah aku pakai sebijik jam tangan baru. Hadiah dari ayah. Minggu lepas, jam tangan aku yang lama selalu aku pakai tu dah tercabut pulak cermin dye. Sob sob sob. Kenapa? Kenapa? Kenapa? Padahal aku sayang kot jam lama tu. T_____T

Moral of the story:

-Memang terbukti sah cakap orang tu. Barang lama merajuk!!!!

-Senang cerita, buangkan barang yang lama awal-awal dulu sebelum yang beli barang yang baru supaya ko tak sakit hati bila tibe-tibe barang lama rosak. Boleh?????

-Ataupon,nyorokkan barang yang baru kau beli daripada barang yang lama. Supaya tak ada berlaku kejelesan di situ. Boleh?

-Ataupon........Tak payah beli barang baru dulu???Pakai sampai dah rosak. Baru beli. Boleh???


Pssssssssssttttt.... Teringat pulak zaman sekolah dulu kene buat karangan tajuk
" Aku sebuah kasut" (^_^)


Kenyit mata laju2. TQ Smiley


0 Sarang ♥:

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2