♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Sunday, February 3, 2013

Ja'a & Asma' Wedding

dadafddgfgAssalamualaikum. Annyong!! (^_^)

Alhamdulillah. Semalam cousin aku Izhar selamat di akad nikah kan dengan 2 kali lafaz.  Yeay!!! Dapat cousin baru. Hehehe.Welcome to the Family Asma'!! (^_^) Boleh tambah geng gossip girls.
Tapi yang tak puas hatinya mase lafaz akad nikah yang pertama tu sepatutnye dah sah. Tapi, ade sorang saksi tak puas hati pulak sebab gune perkataan "saya" terima nikahnya ...... Saksi suruh gune perkataan "Aku" terima nikahnya. Kalau aku, maksud aku dan saya samaaaaa je. Jadi, kena akad nikah kali ke-2. Sabar ye Izhar.

Tempat akad nikah dekat rumah abang Asma' dekat Cyberjaya. Rumah pon baru lagi dan cantik. Rombongan family Pak Lang + Mak Lang adelah dalam 10 buah kereta kot.

3 gadis comel, wekkkkk :P

Ketibaan rombongan pengantin lelaki.

Dengan Wana, adik kepada pengantin lelaki merangkap Cousin tersayang :)

Hari kejadiaan, cuaca hari tu paneh bordonting bak kata uwan den. (^_^) Kena pulak tunggu kat luar lebey kurang 30 minit. Dugaan betol. Demi cousin, sabar je lah.... Kalau saudara sendiri tak support saudara sendiri siapa lagi kan???

3 gadis slim riverrrr melim :)


Pelamin akad nikah.

Perempuan dapat masuk rumah dulu, Ladies first!!! Phewwww,,,, sedap gile dapat duduk dalam aircond. 

 Tengah bersiap2 untuk nikah.

Hai Izma!!! Anyonyonyonyo...Ini budak tomel sangat.. rase nak picit2 je.


Sebelum akad nikah tu, adelah tok imam bagi ceramah sikit-sikit. Lepas tu dapat soalan cepu cemas. Hahahaha, soalannya berbunyi:

Rukun Solat ade berapa???

Tok Imam berkata: Awak nak nikah kan???? So mesti tau rukun nikah ade berapa? Dan sebutkan.

Rukun Nikah ade 5 :
1) Pengantin Lelaki/Lelaki
2) Pengantin Perempuan / Perempuan
3) Akad (Ijab & Qabul)
4) Wali
5) Dua orang saksi(Lelaki & baligh & Islam)

So, sila ingat ye!!! (^_^)


Aku terima nikahnya ♥ .... (^_^) Sah!!!!!!! Alhamdulillah yeay!!!!!! Congratz

So, hari ni majlis perkahwinan sebelah Pengantin Perempuan dekat Dewan Seri Indon, Putrajaya. Pergi lagi umah maklang berkumpul dan gerak same-same.

 Pengantin Perempuan, Asma' a.k.a cousin baru. (^_^)


 Pengantin Lelaki, Izhar a.k.a Cousin lame :p



Alhamdulillah, semua nya ok. Dan lepas makan-makan bergerak ke rumah bertiga-tiga cepat jalan!!!! Hehehehe. Dan next week belah pengantin laki pulak iaitu rumah Mak Lang aku.

Kenyit mata laju2. TQ :)

0 Sarang ♥:

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2