♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Monday, January 16, 2012

Bonggol unta

Assalamualaikum

Ok,entry ni bukanlah nak mengata atau mengutuk atau memburuk-burukkan orang. Tapi aku rase musykil bile ade sesetengah perempuan yang suka ikat rambut buat sanggul yang dahsyat tinnginya. Lebih kurang tinngi Gunung Kinabalu. Eh eh, acah je... Tapi lebih tepat lagi macam bonggol unta. Atau contoh gambar hasil google seperti dibawah.


Aritu mase dekat Giant seksyen 13,shah Alam aku pernah nampak sorang kakak ni buat snagul macam gambar kat atas ni. Aku pon fikir ingatkan dye memang tak perasan yang sanggul dye tinggi sangat. Bila hari lain aku pergi lagi Giant tu, nampak lagi sekali kakak ni dengan sanggul tinggi dye. Pelik bebeno rupe bile buat sanggul macam tu. Cuba korang baca Hadis Sabda Rasulullah s.a.w ni :

"Dua golongan di kalangan ahli neraka yang tidakkan aku pandang iaitu kaum yang bersama mereka cemeti seperti ekor lembu yang dengannya digunakan memukul orang lain dan wanita-wanita yang berpakaian bagaikan bertelanjang yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat. Sanggul dikepala mereka ditusuk tinggi-tinggi seperti bonggol unta yang sangat lemah. Mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya sedangkan sesungguhnya bau syurga itu sudah boleh dicium dari jarak demikian dan demikian."(Riwayat Muslim).

Fikir-fikirkan sama-sama (^_^)
Kenyit mata laju2. TQ :)


1 Sarang ♥:

sissyira said...

salam..

pelik kan tngok golongan mcm ni...x tau or buat x tahu x pastilah plak..

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2