♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Sunday, January 22, 2012

Menjahit bukan hobby aku

Assalamualaikum (^_^)

Aku yakin ramai yang macam aku kan????? Jahit menjahit ni satu keje yang leceh sebab perlukan ketelitian dan kekemasan. Aku dengan menjahit memang tak boleh "ngam". Tak pernah kemaslah kalau aku jahit. Kagum dengan tukang jahit baju. Banyak tempahan baju yang nak dijahit tapi sabar je.

Lain pulak aku????Nak jahit manik secetoet pon dah kelam kabut macam-macam jadi. Lagi sikit je nak hancur dah baju. Hebat tak hebat?Hahahaha. Al kisahnya minggu lepas aku konon membeli sehelai baju kurung untuk buat pakai pergi kerja. Sebab rase sangat tak menarik aku nak pakai baju kat dalam almari tu. Dah ber-round2 pakai.

Ceh.Bajet macam beli berhelai-helai je. So aku rase nak gatal-gatal menambah manik kat baju baru tu. Padahal baju tu berbunga-bunga kecik. Nampak kah wahai Syarq bile letak manik pon?????? Nak jugak!!! (^_^)

Baru nak start manik pertama, benang dah berbelit-belit. So, kasi potong sama itu benang dannnnnnnnn aku kasi terPOTONG kain baju kurung tu sekali. TERPOTONG!! (T___T) Tangan sutun betol lah kan.

Kire terbanyak jugak potongan tu. Ingat nak buat tak nampak je. Tapi macam obvious sangat je. So terpaksalah alter sendiri bagi tak nampak kain yang dah terpotong tu. (T___T)

Dan ini dye hasil alter dan jahitan manik aku.
Simple je. Nenek pon boleh buat. (^_^) Tapi bagi aku nak siapkan manik yang macam NENEK pon boleh buat ni pon payah. (T___T)

Kenyit mata laju2. TQ :)


2 Sarang ♥:

lady dee said...

ahhh topik menjahit.... tetibe teringat kejadian di pagi hari khamis yang indah.... rupenyeh kehadiran di pagi hari tu disertakan ketentuan yg baju keje feberet nak kodak dgn jayanya..... cisss kek tol ah...

nida husna said...

kite teringin sangat nak belajar buat baju tp xda kesempatan nak belajar huhuhu

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2