♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Sunday, July 17, 2011

Macam ni lah brownies coklat


Assalamualaikum

Inilah nasib diriku yang keseorangan Oh tuhan.... Sob sob sob. Hari ni aku tinggal rumah sorang-sorang. Apa pon tak boley. Adik aku pergi register dekat UNIKL. Ayah dengan mama pulak pergi dating berdua aje. Kesian bukan????


Untuk meratapi kesedihan yang ada, terpaksalah buat sesuatu untuk hilangkan kesunyian. Sob sob sob. Terpaksalah buat brownies coklat yang lazat boleh tahan sedapnya. Kenapa buat brownies??????? Sebab itu je kek yang tahu buat. Sob sob sob T______________T


Sebelum mama keluar dating dengan ayah, sempat berpesan lagi, supaya berhati-hati menggunakan barang letrik tanpa rasa kasihan anaknya ketinggalan keseorangan di rumah. Sob sob sob. Berapa banyak sob sob lah kan??????? Sibuk je nak ikut dating plak.


Disebabkan ilmu memasak yang ada hanyalah sekadar masak air dengan goreng telur mata kerbau walaupon kadang-kadang failed untuk terbalikkan telur mata kerbau hingga jadi telur dadar akhirnye, buku setebal 2 inci haruslah dikeluarkan dari rak buku.


Buku macam ni memang sesuai sangatlah untuk tukang masak yang sangat kekurangan ilmunya dalam bab masak-memasak. Tengok saje tajuk buku, The Complete Step-by-step Cooking Class Cookbook. Buku ni dah sesangat- sangat lama wujud dalam almari buku rumah aku. Dah belasan tahun.



Dengan idea kreatif yang ada, (tangan didada mata ke atas) almond sebagai penghias brownies. Lepas masak sedey jugak sebab makan sorang-sorang je. Sob sob sob.


Kenyit mata laju2. TQ Smiley


4 Sarang ♥:

Nan said...

Dulu siput suke coklat, sekarang dah x..

roq said...

wahhhhh...nak2....cam sdap je

singgah2 la sini plak ye:)

s.y.a.r.q said...

@Nan
asal dah tak suke lak ???sedap tau :)

s.y.a.r.q said...

@roq
boleh tahan lah roq. Nnt pos gune email eh :P ok.. jap lagi saya singgah :D

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2