♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Wednesday, December 14, 2011

Aquaria KLCC

Assalamualaikum

Ingat tak lagi tiket Aquaria yang aku beli dekat Matta Fair hari tu????Tak ingat click sana. Korang tahu tak tiket tu aku beli mase bulan berapa? Bulan Ogos. Sekarang bulan berape?????


So, hari Isnin hari tu masa cuti birthday Sultan Selangor baru aku dengan Fiza terhegeh-hegeh macam penagih nak pakai tiket tu. (-_-) Tengok betapa sibuknya kiteorang????Acecececece. Buat-buat sibuk je tu!! Ok tak kisah lah kan cepat atau lambat,yang penting belum expired. (^_^)


Dari Shah Alam kitaorang drive je sampai station LRT Asia Jaya. Lepastu laju-laju naik LRT dari Asia Jaya sampai KLCC. Sampai Aquaria, omak aihhhh ramai pulak orang beratur panjang. Tak kan kitaorang yang dah ade ticket ni nak kene beratur?? Pergi tanya dekat staff Aquaria yang duduk dekat entrance tu. Macam tak logic.Boleh tak dia cakap kitaorang kene beratur jugak?? Mula-mula dah redha dah kene beratur. Sampai depan sikit staff aquaria yang lain tengok kitaorang dah ada tiket terus dye suruh kami ke kaunter 6. Alhamdulillah. Tak payah beratur panjang-panjang, (^_^)


Masuk-masuk kagum tengok segerombolan pirahna dalam aquarium. Bayangkan kalau tangan aku masuk dalam tu? Kudung!!!


Ok.Ini amaran. Banyak gambar tau. Tengok satu-satu.

 Tahukah anda??? Ini adalah kuda. Kuda yang kudung. Kudung kaki dan juga kudung tangan. Inilah KUDA LAUT!!! Paham??? (^_^)

 Jangan dekat-dekat dengan ikan ni. Kalau rase dah puas hidup boleh lah. Belai-belai lah dye. :)) Electric eel atau nama melayu Belut elektrik.

 Ini aku tak ingat ape namenye binatang ni. Ekor dye belang-belang. Kalau korang pandai ape?????




 Ini terowong penuh dengan ikan-ikan. Atas kepala nampak ikan jerung lalu. 
 Aku memang kagum dengan perempuan ni. Berani!!! Kalau aku memang tak lah. kecut perut nampak jerung. Dengan ikan pari sebesar-besar nya dalam tu. Masa ni dye tengah bagi ikan-ikan makan, silap-silap perempuan ni kene makan.



 Kura-kura laut ni sangat lah comel. Comel sebab dye friendly. Suka berenang-renang bila orang nak snap gambar dye. Kalau yang kawan dye lain tu asik ler duduk diam. Bosan.
Ok dah. Sekian. Gila malas nak cerita untuk setiap gambar? Korang boleh bacakan apa yang aku nak ceritakan melalui gambar-gambar yang tak hade caption tu. Korangkan pandai (^_^)


Kenyit mata laju2. TQ :)


0 Sarang ♥:

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2