♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Sunday, March 28, 2010

tidur mengiring belah kiri, mesti jadi


Kowang,,,, malam semalam kan, saya tidur mengiring belah kiri..
Selalunye saya akan tidur mengiring belah kanan...


Dalam 15minit saya terlelap, tibe2 rase badan sangat berat,,
Mata tak boleh nak bukak..Nak bukak sangat berat..
Nak bercakap pon tak boleh..
Suara tak keluar..


Saya cuba untuk buka mata, tak boleh..
Saya cube nak bangun ,lagi lah tak boleh..
Nak bercakap pon suara tak keluar...Mulut pon tak leh digerakkan..
Ape yang saya mampu, hanya baca Ayat Kursi dalam hati..


Kali pertama baca, tak boleh bukak mata jugak..
Kali kedua baca pon tak boleh buat ape2 jugak..
Kali 3 pon tak boleh..
Kali ke-4, mulot dah boleh digerakkan, tapi suara tetap tak keluar..
Kali yang ke-5 mata dah boleh bukak sikit2, tapi tak daya sangat sebab terlalu berat..
Dan kali yang ke-6, saya terjaga..
Lega, sangat..
Saya pandang sekeliling bilik..
Lepas tuh sebut Alhamdulillah...
Saya tengok jam baru pukul 1.50 a.m..


Saya tak tahu lah itu mimpi atau di tindih bende2 halus..
Tapi yang saya sangat perasan,
setiap kali saya tidur mengiring sebelah kiri, bende macam ni mesti jadi..
Bende yang sama..
Dah beberapa kali dah jadi macam tuh....


Tapi, ade fakta sains kate, kite tak elok tidur mengiring sebelah kiri sebabnye akan menghempap jantung sebelah kiri... Tidur mengiring belah kanan pulak sangat bagus..
Lagipun, ikot sunnah Rasullullah...

Wallahu'alam





0 Sarang ♥:

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2