♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Thursday, October 29, 2009

lame dah kan???


Wahhh..menggigil jari jemari saya nak taip nieyh...
Rase macam dah lame jugak tak update belog...
Hehhehehe...Malas lah kowang..
Sebab nye saya pakai Celcom broadband.
Sangat lah slow coverage dye dekat umah ni...
Kalau nak laju kene lah online kat luar umah...
Tak selesa, panas,,,
Kalau ujan lagi best, siap tempias2 air ujan kat saya..
Sedey kan begitu??? Sob sob sob.. T____________T

Tapi, sekarang tak perlu risau lagi...
Saya dah tukar Maxis broadband...
Saya gune Prepaid Broadband yang topup2 sudey...

Hah, semalam kan, saya pergi lah Shah Alam Mall atau dikenali lagi sebagai Plaza Masalam..
Eh? pesal terase skema sangat pulak ayat2 ku... Ni mesti sebab dah lame tak berblog nie.. :)
Ok, sambung...

Saya pergi situ sebab nak beli number baru lah untuk maxis broadband nieyh..
Pergi la kat ground floor, kat booth Hotlink...
Ade 2 Orang kakak...
Yang sorang tuh boleh tido??

Saya tanye lah yang sorang lagi macam mane nak setup ke maxis broadband tapi gune modem celcom kan..
Yelah..takkan lah nak beli modem baru... Kan same jek, modem jugak namenye...


Ok, saya paham... Dye kate memang boleh cume kene gune sim card maxis dan configure kat *100#,,,,,
Pastu saya siap bawak lagi modem suruh dye demo lah kat saya macam mane nak configure macam dye cakap tuh..
sebab saya cakap saya dah buat dah yang *100# tuh kat umah gune sim card saya sebelum datang situ..Akak tuh macam tak percaya...
Tak habis2 kate dye, pergi jek kat *100# tu..

Akak tu dengan muka yang tak senyum macam berlagak buat lah....
Pastu macam cakap dye senang giler lah, masuk terus sim card dah boleh connect.


Adoiyaiiii.....Last2 hasil nye sama juga macam saya buat kat umah..
Tak boleh connect jugak...
Hah..tadi berlagak sangat kan kak.... Tengok tak boleh jugak...
Last2 dye suruh saya call maxis centre..


Bile saya call maxis center, Wow!! suke lah akak yang angkat call saya tuh...
Sopan santun.. :D
Dan akak tuh bagi idea macam mane nak buat..
Last2 connected!!
Yeah.... :)



Pengajaranye di sini, jangan lah buat muke berlagak dengan orang kalau ko pon tak tahu nak buat,,Sekian...





:) :) :)


2 Sarang ♥:

mAmAbuDaK said...

slalu kne gak cam..nih...benci tau....

s.y.a.r.q said...

mencik jugak!!!

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2