♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Friday, October 2, 2009

Raya -> 2

Sambung pasal raya…

Huahuahauahauaaua… Orang lain semua dah cerita pasal hari raya ke brape dah..Saya raya pertama pon belom..ahaks… Sabor jek lah…

Ok… Seperti yang saya bagitau entry yang lepas, 1 hari sebelum raya, saya balik ke Rembau.

Di sobabkan sekarang ni dah masuk coghito kek nogoghi.. Slank pon kono lah tukar…

Siang tu, macam biaso menu hari rayo wajib ado ghondang daging..

Wajib juga masak dalam kuali bosar, guno dapor kayu api.. Baru bortambah sodapppp…

Mak ngah adalah chef membuat rendanng pada hari tu..

Tumis bawang sampai wangiiii…. Mak ngah dan juga Uwan

Tumis cili dan rempah2 hingga wangi dan maska juga

Masukkan daging

Taraaaa..rendang daging sudey siapppp… mmg marvelous!!! Rasenye… Rendang daging negeri Sembilan

Iklan sekejap.. Lelaki idaman malaya.. Pak Tam.. :)

Bile rendang sudah masak, mari kite ke dapur pulak… Jom jom jom…

Cari keje pe yang patot..Biar tunjuk rajin hokeyyyy… Ehem2..ade sesape nak jadi kan menantu tak??? :P

Ingat tak ketupat yang saya bawak yang mak saya ngan saya anyam ??? Ni haaaaaa…. Dah siap2 anyam semlam, buek kojo jadi lobih sonang… Masukkan beras sajer dan kemudian rebussssss…

Hidangan berbuka pause kami… NI baru tuk meja lelaki punye hidangan…

Kalau tuk family kiteorang banyak tu jo makanan, uih..mano cukop… Yang perempuan kami letak kat meja bawah jek… Gambar?? Ilekkkkkk… Maleh dah nak snap mase nie… Dah macam tak sabar nak tunggu berbuka… hehehehe

Dah habis berbuka, lepas solat semua, layan tengok budak2 nie main bunga api pulokkkkkkk….

Berasap2 umah uwan saya…

Kayo botol dyeorang ni main mercun bunga api yang macam mase merdeka warna warni tuh… Dahl ah berdas2 dyeorang main,,,, Kiteorang??? Bungo api jolahhh,,,, :D

Ehem2... Kak waty, bile lagi??? :p


Ok… Sampai kat sini jeklah pasal malam raya….

Next is 1st raya pulak eh…. (^_^)

:) :) :)



6 Sarang ♥:

MuMMy 2 Haqq said...

waahhh...siap masak dlm kawah tuuuu...

RaMMu ^_^ said...

haih bdk2 zaman sekarang ni degil..dah taw mercun tu bahaya derg g main gak..haa kan raya dah xde jari..[sile baca paper utk maklumat lanjut]

s.y.a.r.q said...

mummy 2 haqq: hehehehe..kiteorg mmg slalu msk dlm kawah kalau ade jamuan besar...senang..

s.y.a.r.q said...

RaMMu:aahhh..pastu sakit ati buat org terkejut2..

aleena said...

waahhh masak rendang cam gitu mesti besh kan..

ade gak memory kaco-kaco rendang camtue..besh:)

s.y.a.r.q said...

aleena: beshhhh sgttttttttttttt.. :)

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2