♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Sunday, January 23, 2011

Semut Oh Semut



Salam.

Kenapa sekarang ni banyak sangat semut kat rumah aku???
Ke rumah aku je?? Rumah korang macam mane?
Macam berbilion2 famili semut datang menetap dekat rumah keluarga aku.
Memang lumrah lah setiap rumah atau mana-mana tempat terdapatnye serangga kecil tapi berbisa ni.
Tapi kalau dah ramai sangat macam jadi satu persoalan dan ada juga rasa tak selesa dengan kedatangan mereka.

Penyekkan karang baru taw...Smiley

Pagi tadi aku nak melegakan tekak aku yang haus, aku pon pergi lah letak Cawan di bawah muncung penapis air bersih untuk menadah air untuk diminum.
Bila keluar je air masuk ke dalam cawan tengok-tengok banyak semut terapung-apung terkapai2 minta untuk diselamatkan. Adalah dalam sepuluh ekor.
Semutnya yang halus berwarna merah.
Fuh..Nasib baik aku tak minum lagi air tu.Kalau tak bertambah-tambah lah perangai PELUPA aku.



Petang ni, aku sambil2 melayan belog sambil menonton TV, tekak ni terasa mahu makan Kek Coklat pemberian Mak Tam hari tu. Kek tu dah aku potong-potong letak dalam tupperware, tinggal hanya untuk Ngaapppppp dan telan saje..
Aku baru nak buka penutup tupperware tu menjerit aku tengok semut sudah buat Slumber Party dalam bekas tupperware tu dengan menikmati Kek Coklat.
Uwaaaaa.....Smiley
Tak pelah. Rezeki korang lah semut.



Ini lagi satu perkara aku bengang Smiley
Serangga kecik tu buat Playground dye pulak dalam lappy aku. Smiley
Siap main ba-ba-Chak pulak tu.........
Aku baru nak kejar dye, dye dah siap2 lari nyuruk bawah keyboard lappy aku.
Ko nak main dalam tu elok2.
Jangan ko geget motherboard aku sudah eh.......




Tetibe rase gatal satu badan bile cakap pasal semut ni..... Smiley




3 Sarang ♥:

sissyira said...

salam

kat rumah kita pun banyak semut, tak tahan dalam air masak pun dia masuk..huhu...



Jom Baca dan Komen--cara memilih nama domain yang terbaik

Abang Jonni said...

cuba try racun semut yg dlm peket tu.... aku pakai berkesan apa....

s.y.a.r.q said...

@sissyira: hah.tu la pasal..padahal air masak tu bukan nye manis..

abg jonni: dulu aku pnh try gak ubat tu...dah lame da x gune.....

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2