♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Saturday, January 8, 2011

Takot tapi nak jugak





Salam..

Selamat pagi semua Smiley
Awal aku bangun hari ni.. Lepas subuh terus bangun...
Ni berlakon jek ni..Sekejap lagi aku tido balik Smiley


Aku nak cerita kisah semalam.
Kisah senda gurauan dengan mak aku..
Sambil tengok TV3 dengan mak aku tetiba keluar iklan Saka Jentayu.
Aku automatik amik kusyen tutup muke dengan kusyan sambil berkata,


Syarq: Mama...Eeee eeee takot..xmoh lah tengok iklan ni..
Mama: Hekeleh...Penakot nye...Iklan je...

Pastu mak aku gelak mengekek2 Smiley

Aku pon teruslah cerita kisah silam aku dekat mama..
Kisah mase aku zaman sekolah rendah...

Ceritanye bermula macam ni..
Masa kat sekolah rendah dulu mesti ade buat Hari Kantin setiap tahun...
Dan gerai-gerai makanan tu wajib lah ade kan..
Dan bende yang paling-paling menarik mase hari kantin sekolah semestinye Rumah Hantu Buatan.
Ramai murud-murid yang berpusu-pusu nak masuk rumah hantu ni...
Aku dengan kawan-kawan pon samelah..Wajib kami masuk rumah hantu ni.
Tak padan dengan penakot aku ni..Tapi teringin jugak tu nak masuk..Smiley

Then aku pon masuklah...Berdebar-debar ni....Smiley
Kat pintu masuk je aku dah start pegang baju kawan aku, dan tutup mate.
Kami jalan macam keretapi..
Berderer je.....
Jalan-jalan dan bile sampai satu point tu kene pulak merangkak bawah meje..
Dalam hati aku,

Syarq: " Ciss.Menyusahkan orang lah pulak rumah hantu ni..dah la aku tengah takot ni!"

Bile sampai satu point da tibe mase hantu-hantu nak menakot-nakotkan kami..
Aku ni mane lah nampak ape pon walapon dyeorang nak takot kan aku.
Ateeeeenye mate aku kan aku pejam je.... sampai ke pintu keluar aku pejam mata tak bukak-bukak2...Lantak kowang lah nak buat ape pon..
Sampai kan hantu-hantu tu cakap

Hantu-hantu: " Weyhhhh...Bukak lah mate weyh!!!!!"

Hantu bercakap dengan aku macam tu sampai sekali.. Smiley


Dekat pintu keluar aku rase lega..
Dan kowang nak tau tak...
Sampaikan anak tudung aku tercicir dalam rumah hantu tu..
Keluar2 tengok dah tinggal tudung je...
Tu yang mak aku gelak mengekek2... Smiley

Sekian..



2 Sarang ♥:

JIJI YU said...

kalo aku dok depan ko pon aku gelakk..hahahaa..

s.y.a.r.q said...

JIJI Yu:: keh keh keh.... ateee org penakot masuk umah antu cmtu lah gaye nye :P

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2