♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Saturday, February 5, 2011

Apa penyebab jerawat



Assalamualaikum



Korang percaya ke yang makan kacang banyak boleh sebabkan jerawat. Selalu kita dengar orang cakap macam ni:
"Ish, tak nak lah aku makan kacang.Berjerawat muka aku nanti"


Sejauh mana kebenarannya makan kacang tu penyebab jerawat ye?Sebab aku sendiri tak pernah berpantang makan kacang. Kacang salah satu makanan atau snek kegemaran aku. Muka aku jerawat tu mesti ade, tapi tenggelam timbul. Sekejap ada sekejap tak ada.Adakah sebab aku makan kacang menyebabkan jerawat tenggelam timbul?


Macam mana pula dengan orang yang berkulit licin, tiada jerawat sebijik pon kat muka dia?? Adakah sebab dia berpantang makan kacang?Langsung tak usik atau makan kacang?? Hurmm.... Smiley

Atau mereka yang berkulit licin tak pernah pantang makan kacang, tapi selalu buat facial muka? Sebab tu muka diaorang licin??



3 Sarang ♥:

HaKim is MiKaH said...

saya rasa makan kacang bukan faktor muka naik jerawat..saya pernah menjalankan experiment terhadap diri saya sendiri..bukan sahaja tidak naik jerawat,malah makin kacak bergaya..Terima Kasih Kacang. :D
(saya merepek..sekian)

s.y.a.r.q said...

@HaKim is MiKaH
wow...kalau mkn kacang byk leh jadi kacak dan anggun mkn lagi byk2.. :P
(merepek jugak..ahaks :p)

tapi rasenye faktor jerawat byk mungkin sbb muka terlalu byk minyak ..

Cikngah said...

i think kacang bkn penyebab jerawat yg utama.sbb aku klu x mkn kacang pun klu jerawat nk naik dia naik gk.aku rasa hormon adalah salah satu sebab jerawat naik.then faktor kebersihan jg turut menyumbang kpd permasalahan ni.contoh bila kita jarang cuci muka liang roma@pori2 muka akan tersumbat dgn habuk2@asap2 kenderaan.maka akan terbitlah jerawat itu ;)

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2