♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Saturday, February 19, 2011

Makcik Jerit


Assalamualaikum


Kawan-kawan sesama kolej dengan aku dulu dulu mesti tahu siapa Makcik Jerit ni kan?? Korang yang lain mesti tak tahu? Meh aku cerita sikit kisah gelaran makcik jerit.


Masa aku duduk kat kolej dulu, selalu pergi makan kat dalam kolej aku ni. Tuan punye gerai ni makcik Jerit dan suaminya abang Zul. Kenapa kami gelarkan dye makcik jerit???????? hahhhhhhhhhh.. Kalau kat gerai makcik jerit ni, apa-apa makanan termasuk juga air yang kita order tidak akan dihantar ke meja kita duduk. Konsep gerai makcik jerit ni lebih kepada, Layan diri. So, apa-apa makanan yang kita order dah siap dia akan letak kat atas meja depan kaunter. Mula lah makcik tu akan menjerit

"Nagi goreng paprik sapa punye???!!!!" Dye jerit dengan suara yang lantang.

Lepas tu,kita akan pergi kat meja depan kaunter tu,dan ambik makanan yg telah di order.Selagi tuan punya nasi paprik tak ambik nasi paprik tu, selagi tu lah dya akan menjerit. Hahaha. Pelik aku makcik ni? Tak penat ke?


Aku tetiba pulak rindu dekat Kuey Teow Kungfu/Hong kong kedai makcik Jerit ni. Terbaikkkkkkk!!!!!!


Kenyit mata laju2. TQ Smiley


4 Sarang ♥:

kindergartenlibrary said...

wah .sedap nya!!!!

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

hahaha.. kalo customer yg order tu blah sebelom dpt mknan, cm ne ek.. makcik tu still menjerit ke.. hahaha

s.y.a.r.q said...

@nelly
nelly..belanja syarq leh mkn ??hahahahaha :p

s.y.a.r.q said...

@topimagine
mmg makcik tu jerit je.lepas tu buat muka bengang. Tapi kalau ade org lain order bende yang same dgn customer yg blah tu, dye senyum lah balik.
Kalau saye jadi makcik tu sy prefer anta mknn kat meja dr menjerit. hahaha...memekak je.malu X_X

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2