♥s.U.k.e M.e.r.e.K.a♥

Monday, February 7, 2011

anda boleh buat macam mereka?



Assalamualaikum

Aku pasti ramai rakan-rakan blogger aku disini yang berbakat pandai main alat muzik bukan? Tak kiralah, apa-apa jenis alat muzik sekali pon, gitar, piano, drum dan lain-lain lagi. Itu lah yang dinamakan anugerah. Tidak semua orang boleh bermain alat muzik walaupon di ajar dan berusaha untuk belajar sebab bakat seni ni selalu nya ada secara semulajadi.


Macam aku sendiri pulak, bakat main alat muzik tu adalah sikit-sikit.Tapi bakat tu kedaung lah. Smiley Untuk saja hiburkan hati sendiri tu boleh lah. Tapi kalau untuk hiburkan hati orang lain, rasa-rasanya mesti akan dibaling tomato, telur, tepung dekat aku. Dan mungkin orang akan cakap,
"weyh, ko tak payah main muzik lagi sedap dowh!!!"


Bagi lelaki yang pandai bermain alat muzik pula,,,,hah ini satu kredit untuk mereka sebab selalunya lelaki-lelaki yang pandai main alat muzik ni, let say macam gitar, pasti ade sahaja gadis-gadis yang akan berkata begini

" Weyh.. Cool gila mamat main gitar tu eh.Kalaulah aku awek dye, mesti hari-hari leh buat lagu untuk aku. Satu hari satu lagu. Cool gilerr!!!"

Tapi, walau apa pon, aku dari zaman sekolah menengah lagi sangat-sangat teringin nak main drum. Bukan main sekadar ketuk-ketuk lepas tu aku blah. No no no.Tapi, at least dapat belajar basic jadilah. Sampai sekarang mak tak dapat nyahh....Sebab mak takde drum. Mak takde duit nak beli drum. Mak takde kawan drummer. Mak simpan jelah cita-cita mak nak dapat pegang kayu drum tu. T___________________T Tentu cool giler kalau aku ade jamming studio kat rumah bukan?? Smiley


Sampai kat menara KLCC gading, untuk menggantikan kesedihan tak dapat bermain drum, drum digantikan dengan kompang. Kompang pon sama jugak macam drum, perlu diketuk-ketuk baru mengeluarkan bunyi. Boleh lah dari tak adee..Itu pon aku terjebak dengan kompang ni semua sebab salah Alisa. Semuanya gara-gara kami turun pergi ke dewan makan kolej untuk pembukaan Festival Seni kepada semua junior-junior. Kami junior pada masa tu. Boleh tiba-tiba Alisa ajak aku masuk Kelab Kompang sebab dia kata abang pengerusi kompang tu hen hen hen semmm...OMG!! Kuat betol aura abang pengerusi tu sampai kami betol-betol masuk Kelab Kompang. Aku ni tak sampai hati nak keciwakan hasrat hati seorang kawan. Smiley


Itu semua lama.Kenangan manis yang tak dapat dilupakan. Dan sekarang tangan aku rasa gatal nak hempuk kompang. Kalau ada kenduri kahwin aku rasa macam nak je cakap kat abang-abang kompang tu,

"abang....nak main kompang boleh?



Mesti abang-abang kompang tu fikir sejuta kali dulu nak bagi ke tak nak kan? Tapi bagi orang-orang kat bawah ini, tak perlu guna sebarang alat muzik pon persembahan mereka hangat!!!






Kenyit mata laju2. TQ Smiley


4 Sarang ♥:

Amira Naddia said...

bestnye lau dapat boipren pndai men dram..ohooo...sunggoh kacak

cIk pEnNa said...

kite hanya pandai feeling2 seperti ella aje!
wakakakkaa

:)

Firdaus Kasim said...

x bising ke? huhu

Hazari. said...

owww, suke mendengar je.. x penah lak maen..

Post a Comment

Sile komen..Jangan Malu2, Jangan Segan2